sobota, 12 stycznia 2013

Zupa kalafiorowa z porem i boczkiem

 Do zrobienia tej zupy zainspirował mnie program Bitchin' Kitchen, stamtąd też wzięłam przepis, zapraszam do przeczytania oryginału: bitchin' kitchen . Tymczasem przedstawię Wam polską wersję przepisu:

Składniki:
kalafior
por
2 ziemniaki
1,5l bulionu
boczek ok 15dag
łyżka oliwy
liść laurowy, sól, pieprz
ser żółty

Boczek kroimy w drobne paseczki (ja pokroiłam w plastry- błąd, potem musiałam je rozdrabniać :) ) i podsmażamy na łyżce oliwy. Gdy będzie chrupiący, zdejmujemy z patelni, a na pozostałym tłuszczu podsmażamy krążki pora.

Przygotowujemy bulion- może być z kostki, może być ugotowany wcześniej rosół. Przerzucamy do niego smażonego pora oraz wrzucamy rozdrobniony kalafior, pokrojone w kostkę ziemniaki oraz liść laurowy. Wszystko razem gotujemy aż warzywa zmiękną.

Teraz wyławiamy liścia laurowego oraz ok. szklankę warzyw, resztę blendujemy i doprawiamy. Wrzucamy z powrotem warzywa i boczek, mieszamy i wykładamy na talerze. Dekorujemy tartym serem żółtym- podajemy.









Oznajmiam, że zupa jest na medal! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz