poniedziałek, 9 czerwca 2014

Muffiny bananowo- orzechowe (Banana & nut muffins)

Historia babeczek jest taka, że piękne wyszły trzy. Reszta jest równie smaczna ale nie przyznaję się do nich publicznie! O co chodzi? O estetykę rzecz jasna. Postanowiłam, że nie będę robić ciężkiej masy do zdobienia- jest za gorąco. Za to polewa z białej czekolady brzmiała bardzo kusząco. Może trochę zbyt, bo w ferworze walki z białą mazią nieco przedobrzyłam. 

Jak powszechnie wiadomo czekoladę topi się w kąpieli wodnej; naczynie z czekoladą wkładamy do garnka z gotującą się wodą i mieszamy by rozpuścić każdy najdrobniejszy kawałek. Bardzo mi zależało żeby zrobić to już natychmiast, więc mimo 30-stopniowego upału wyskoczyłam do sklepu po czekoladę. Wróciwszy, podkręciłam palnik na maksa i po chwili topiłam przeciwniczkę we wrzątku. I co z tego. Przechytrzyła mnie. Zdążyłam zaledwie zamoczyć trzy babeczki, kiedy zauważyłam, że moja płynna, biała, lśniąca polewa przekształca się w paskudną, kruchą, żółtą kluchę. Wnioski nasuwają mi się dwa. Po pierwsze- zbyt wysoka temperatura wody, po drugie- za wolno przebierałam rączkami :) 


Następnym razem to ja przechytrzę białą wiedźmę, a tymczasem poniżej przepis na cudne babeczki bananowo- orzechowe. Zaiste są wyborne i polecam. Oj tak.

The history of muffins is that only three came out well, the chocolate topping played games with me. My conclusion is that, dip the muffins in the chocolate fast! Faster than you think you can :) and second, don't be a smartass, when you dissolve the chocolate do it slowly, don't boil the water, just make it hot and be patient. And now the recipe, here you go!


Składniki:                                                                    Ingredients:
2 duże banany                                                             2 big bananas
150g masła                                                                  150g butter
150g mąki pszennej                                                     150g flour
150g cukru                                                                   150g sugar
3 jaja                                                                            3 eggs
1/3 szklanki posiekanych orzechów włoskich              1/3 glass of chopped nuts
3 łyżeczki proszku do pieczenia                                   3 tablespoons of baking powder
pół łyżeczki sody                                                          1/2 tablespoon of soda
pół łyżeczki soli                                                            1/2 tablespoon of salt
odrobina soku z cytryny                                                lemon juice                             


Masło, cukier i jaja miksujemy, dodajemy pokrojone banany, skrapiamy je cytryną i znów miksujemy na gładką masę. 

Mix together butter, sugar and eggs. Add chopped bananas and sprinkle them with lemon juice. Mix till the mixture is smooth. 


W oddzielnej  misce mieszamy mąkę, proszek do pieczenia, sodę i sól.

In a seperate bowl mix together dry ingrdients.

Suche składniki dodajemy do mokrych i mieszamy (miksujemy) aż wszystkie się połączą na jednolitą masę. Dodajemy posiekane orzechy i mieszamy.

Add the dry ingrdients to the mixture and mix them till the mass is smooth. Add chopped nuts i mix again.

Wykładamy do foremek do 3/4 wysokości i wstawiamy do nagrzanego na 200 ºC stopni piekarnika. Pieczemy około 20min. 

Spoon the mixture into the paper cases or silicone forms (3/4 hight). Bake them in preheated oven, 200 ºC,  20 minutes

Made by TIM

Made by TIM

Made by TIM


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz