poniedziałek, 19 listopada 2012

Kuchnia a zarazki

Chciałabym podzielić się z Wami artykułem, który wczoraj rzucił mi się w oczy. Oto on:  artykuł


Dla tych, którzy nie są zaawansowani w angielskim, najistotniejsze informacje :)

Przeciętny sedes w przeciętnym domu, jest:
-200 000 razy czystszy od gąbki do mycia naczyń i 20 000 razy czystszy od ścierki do naczyń,
-ma 400 razy mniej bakterii na powierzchni niż przeciętny pulpit komputera,

Bakterie kałowe znajdują się w ok połowie toreb ekologicznych na zakupy, jest ich również 200 razy więcej na desce do krojenia niż na sedesie. 

Co to oznacza w rzeczywistości? To, że wokół wręcz roi się od bakterii E.coli, która sama w sobie może nie jest szkodliwa, ale wskazuje na to, że wzrasta zagrożenie zarażeniem się salmonellą czy shigellą, których, wierzcie lub nie, chcemy unikać.

Daje do myślenia? Ja już wygotowałam moją gąbkę :D od teraz na pewno będę bardziej dokładniej sprzątać kuchnię...

Na zakończenie- piosenka! Tak, żebyśmy nie poumierali od zarazków :)










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz